Projektové plánování

Modul projektové plánování byl navržen tím způsobem, aby zachoval svým uživatelským rozhraním kontinuitu a uživatelskou přívětivost celého systému CRMPLUS.

Obr. 1 - Okno Projektové plánování


Co si pod pojmem projektové plánování tedy můžete představit? Projekt je logicky navázán na objekt Obchodní případ, a je tak chápán jako další, realizační fáze Obchodního případu. K jednomu obchodnímu případu lze navázat i více projektů a rozdělit tak jeden velký projekt na více menších. Na projekt jsou navázány tzv. Požadavky, tedy vlastní milníky, etapy a dílčí činnosti, které jsou logicky strukturovány do samostatných celků a utváří celý projekt. Na projektu lze definovat předpokládaný čas realizace projektu a finanční odhad nákladů na projekt. S realizací jednotlivých požadavků jsou tyto odhady reálným způsobem upřesňovány.

Konfigurace projektu, Strom projektu, Milníky, Etapy, Dílčí činnosti

Každý projekt lze určitým způsobem nakonfigurovat, respektive danému projektu určit, jakých typů a stavů požadavků může projekt nabývat. Stejným způsobem lze na projektu určit, zda má být projekt přístupný některým uživatelům i prostředí webového rozhraní modulu Projektové plánování, nebo kteří uživatelé budou informování emailovými zprávami při změnách jednotlivých požadavků. Nastavení projektu je samozřejmě daleko rozsáhlejší a záleží na konkrétní potřebě zákazníka, která nastavení využije. Mezi základní nastavení projektu patří již zmiňované typy a stavy požadavků. Typem požadavku může být například Milník projektu, Etapa, neboli Fáze projektu či konkrétní Činnost. Seznam typů požadavků lze nadefinovat v uživatelsky definovaném číselníku. Podobným způsobem lze definovat i stavy požadavků, například Zadáno, V realizaci, Vyřešeno, Zrušeno atd.

Plánování projektů probíhá v samostatném okně projektu. Strom projektu lze strukturovat do logických celků a jednotlivé etapy vztahovat k časovým termínům. Každá etapa má svůj plánovaný termín, termín realizace či odhadovaný a skutečný počet hodin pro realizaci etapy. Za každou etapu zodpovídá Garant či realizační týmy.

Obr. 2 - Strom požadavků


Mezi etapami projektu lze tvořit logické vazby typu: splnění etapy A závisí na realizaci činností A.1 a A.2. nebo realizací etapy B lze teprve začít realizovat etapu C.