Příkazy prováděné pomocí plánovaných úloh systému Windows
Zástupce plánovače úloh najdete v Start->Příslušenství->Systémové
nástroje -> Plánovač úloh. Existuje několik možností jak spustit plánovač
úloh. Jedním z nich je klávesová zkratka Win-R, zadáním taskschd.msc viz obrázek
(Obr. 1 - Spouštění plánovače úloh klávesou Win-R) a stisknutím tlačítka OK
nebo stisknutím klávesy Enter.
Obr. 1 - Spouštění plánovače úloh klávesou Win-R
Vytvoření plánovací úlohy pro automatickou kontrolu nových
e-mailů k odeslání
Jak probíhá odesílání e-mailů Pro automatické odesílání hromadných e-mailů (ale i oznámení o novém úkolu
či události nebo feedbacku modulu Helpdesk) je nutno v systému Windows přidat
naplánovanou úlohu. Tato úloha se bude starat o odeslání hromadných e-mailů, které
se bude provádět v následujících krocích:
Spuštění úlohy – Úloha se vždy definuje pro určitou dobu spuštění, s možností
definice opakování a definice programu, který má být v tuto dobu spuštěn
Spuštění CRMPLUS – Naplánovaná úloha spustí „na pozadí“ systému systém CRMPLUS.
Pomocí parametru /s=email je systému přikázáno zkontrolovat a odeslat veškeré
hromadné e-maily pro daný den
Kontrola neodeslaných e-mailů – Po spuštění systému je provedena kontrola
hromadných e-mailů. Ty e-maily, které ještě nebyly odeslány a měly specifikován
datum a čas odeslání před spuštěním či v okamžiku spuštění úlohy, budou postupně
odesílány v definovaných balíčcích a s definovanými čekacími intervaly
Ukončení CRMPLUS - Po odeslání všech e-mailů je systém CRMPLUS ukončen a
uzavřeno spojení s databází
Ukončení úlohy – Po ukončení CRMPLUS je ukončena i naplánovaná úloha, přičemž
se automaticky změní datum a čas jejího dalšího spuštění dle definovaného cyklu
Jak probíhá plánování úlohy Před vlastním spuštěním úlohy je ovšem nutné tuto úlohu v systému Windows
naplánovat. V systému Windows 11 je postup následující (v ostatních podporovaných
systémech velmi obdobný):
Do vyhledávacího pole ukotveného na spodní liště systému Windows napište Plánovač úloh
V zobrazeném okně (Obr 2.) klikněte na možnost Otevřít.
Obr. 2 - Okno pro vyhledání Plánovače úloh
Po otevření okna Plánovač úloh zvolte menu Akce a podmenu Vytvořit základní
úlohu…
Obr. 3 - Vytvoření nové úlohy
V následně otevřeném okně zadejte Název, respektive Popis úlohy
Obr. 4 - Název plánované úlohy
V dalším kroku se plánuje, kdy má být úloha spuštěna, například, denně, týdně atd.
Obr. 5 - Spouštění úlohy – definice cyklu
Detailní určení hodiny spuštění úlohy se definuje v následujícím okně (datum a
čas, kdy může být zaslán hromadný e-mail je definován v CRM)
Obr. 6 - Určení data prvního spuštění a opakování
Výběr akce po spuštění úlohy se provede v následujícím okně
Obr. 7 - Výběr akce - zde je potřeba vybrat Spustit program
Následuje výběr programu tlačítkem Procházet… (vyberte klientskou aplikaci CRMPLUS).
Poté je nutno přiřadit programu tzv. argumenty. Do tohoto pole je nutno zapsat
/s=email /uid=uid uživatele. Postup pro získání UID je popsán na stránce příkazová řádka.
Obr. 8 - Zadání cesty a argumentu
Na posledním okně je možno sledovat souhrn naplánované úlohy, při pochybnostech
je možno se vrátit k definici úlohy zpět, respektive ji upravit i později
Obr. 9 - Souhrn naplánované úlohy
Klepnutím na tlačítko Dokončit bude úloha naplánovaná a bude se spouštět každý den
ve 22:00 hodin. Po jejím spuštění bude probíhat sled operací uvedených výše (Jak
probíhá odesílání e-mailů).
Jak doplnit *.ini soubor CRMPLUS Jak bylo uvedeno výše v bodě 8 je potřeba vybrat aplikaci, která bude úlohou periodicky spouštěna.
Pro nastavení odesílání Hromadných e-mailů (ale i oznámení o novém úkolu či události
nebo feedbacku modulu Helpdesk) je v posledním kroku nutno upravit/doplnit soubor
CRMPLUS.ini.
Pozor: Toto nastavení se vztahuje pouze k té klientské aplikaci, která
slouží k odesílání, například umístěné na serveru. U ostatních uživatelů není nutno
*.ini soubor měnit.
Pro dokončení nastavení je nutno přidat do *.ini souboru následující informace:
[Sender] Server=název serveru/pc, na kterém je umístěn SQL server s databází CRMPLUS
Database=název databáze CRMPLUS
SMTP=název smtp serveru pro odesílání pošty (sdělí vám váš administrátor)
Nastavení SMTP serveru lze zadat i přímo
prostřednictvím CRMPLUS, a sice nastavením sekce Možnosti (Nástroje –> Možnosti…
–> Systém –> SMTP servery).
Pro zadání nového SMTP serveru klikněte na tlačítko Přidat. Poté ve spodní části
dialogu zadejte potřebné parametry, včetně autentifikace odesílatele (uživatelské jméno
a heslo). Všechny potřebné informace jako Adresa serveru, Zabezpečené připojení
či Port získáte od vašeho IT oddělení nebo poskytovatele připojení k internetu. Po
dokončení nastavení klikněte na tlačítko Vytvořit konfiguraci…, které zapíše vaše SMTP
nastavení do souboru CRMPLUS.ini.
Obr. 10 - Nastavení SMTP serveru v Možnostech systému
Ověření správnosti zadaného smtp serveru lze pomocí tlačítka Test, které
vám vyvolá při správném zadání SMTP serveru následující upozornění.
Obr. 11 - Test správnosti zadaného SMTP serveru
Výčet operací, které lze provádět při spuštění CRMPLUS pomocí úlohy
Windows – stav k verzi CRMPLUS 4.30
Hromadný email, test potvrzení o doručení a přečtení odeslaného emailu - /mc
/u=UID
Úkoly a události, odeslání informací při změnách- /s=task /u=UID nebo /task01234
/u=UID
/s=task0 /u=UID – zaslání pouze nových úkolů, rozeslání jen pro účastníky
/s=task1 /u=UID – zaslání pouze změněných úkolů, rozesílání účastníkovi i pouze
správci
/s=task2 /u=UID – zaslání úkolů, které jsou k připomenutí. Je vyžadován parametr
/timeshift=30 (Timeshift udává časový posun v minutách, kdy je brán aktuální datum a
čas + Timeshift. Pokud úkol do tohoto časového intervalu spadá, úkol bude odeslán.),
rozeslání jen pro účastníky
/s=task3 /u=UID – zaslání pouze nesplněných úkolů, rozesílání účastníkovi i pouze
správci
/s=task4 /u=UID – zaslání upozornění, pro úkoly které spadají do testovaného
intervalu, je vyžadován parametr /timeshift=30, rozeslání jen pro účastníky
HelpDesk (Projektové plánování), info o změně požadavků - /s=feedback /u=UID nebo
/feedback01 /u=UID
/s=feedback0 /u=UID – zaslání pouze změn na požadavku
/s=feedback1 /u=UID – zaslání pouze připomínky, dokud není požadavek v požadovaném
stavu dle odezvy
/s=feedback01 /u=UID nebo /s=feedback /u=UID – zaslaní jak změn na požadavku tak
připomínek na požadavku
CreditCheck, aktualizace ze serveru CreditCheck - /cc /u=UID
Rozšířený import dat
- /i=*.crmmap soubor (uložené mapování sloupců) /u=UID /f= (volitelný parametr,
cesta k souboru se zdroji dat)
EmailSync, stažení emailů z MS Outlook -
/l=*.crmimp soubor (uložená konfigurace pro import z MS Outlook) /u= UID
EmailSync + Hromadný email, stažení emailů z POP3 účtu - /p=*.crmsync soubor
(uložená konfigurace pro import z POP3 účtu) /u= UID
Backup databáze CRMPLUS - /b= nebo /b (pokud je za = uvedeno jméno, je toto jméno
použito pro jméno zálohy)
Licence, odeslání upozornění na exspiraci licence - /licence /u=UID
Rozšířený import dat:
C:\Program Files\CRMPLUS\CRMPLUS.exe /i= X
/u=************44EB9D0433546D7BC80C7369879F /f=Y, kde:
X = C:\ProgramFiles\CRMPLUS\soubory\import-mapovani-sloupcu. crmmap
Y = C:\Program Files\CRMPLUS\soubory\import-data.xls
EmailSync:
C:\Program Files\CRMPLUS\CRMPLUS.exe /l= X
/u=************44EB9D0433546D7BC80C7369879F, kde:
X = C:\ProgramFiles\CRMPLUS\soubory\outlook-konfig-importu.crmimp
EmailSync + Hromadný email:
C:\Program Files\CRMPLUS\CRMPLUS.exe /p= X
/u=************44EB9D0433546D7BC80C7369879F, kde:
X = C:\ProgramFiles\CRMPLUS\soubory\pop3-konfig-importu.crmsync