Seznam firem se nachází v nabídce menu Domů → Firmy. Otevřením okna
Firmy se zobrazí v tabulce všechny uživatelem
vytvořené firmy. Tabulka obsahuje několik sloupců v závislosti na
jejich zobrazení či potlačení, např.:
Příznak, Příznak název, Název, Typ, Správce firmy, IČO, DIČ,
Validace
atd. Seznam firem lze také otevřít klávesovou zkratkou
Ctrl+Alt+F.
Nad vybraným záznamem v tabulce lze vyvolat kontextové menu, které
nabízí rozšířené funkcionality tabulky. Pro objekt typu Firma
lze mimo standardní, společné funkce nad tabulkami viz
Kontextové menu,
vyvolat následující funkce:
Otevřít www
Telefonovat přes VoIP...
Mapové podklady... (mapy.cz, google.com)
Vizuální obchodní rejstřík - na webu podnikani.cz, kurzy.cz
Obchodní rejstřík
Vytvořit úkol...
Změna stavu firmy
Exportovat do XML...
Odeslat e-mail
Skupiny objektů… - Vložit do skupiny, Odebrat ze
skupiny, Vložit související do skupiny, Odebrat související ze skupiny,
Výskyt ve skupinách
Vytvořit zástupce na ploše… a Odeslat objekt...
Uložit soubory objektu...
Prohlížeč logů
Hromadné operace - příznak Archív, Přidat/Odebrat středisko,
Zaměnit správce, Obchodní region, Anonymizace, Propojit s e-maily,
Evidovat GDPR
Sumární operace v seznamu
Zobrazit detail pro vybraný sloupec (pokud stojíte na buňce
ve sloupci Správce, můžete detail zobrazit touto položkou)
Seznam firem obsahuje sloupec Semafor, který informuje
uživatele o kredibilitě zákazníka v databázi. Tento údaj je
automaticky získáván ze serveru
www.creditcheck.cz a zobrazuje
základní informaci o možných platebních problémech firmy.
Stahování informací ze serveru
www.creditcheck.cz do databáze
CRMPLUS nastavuje administrátor systému pomocí naplánované úlohy
Windows. Narozdíl od plánovací úlohy pro automatickou
kontrolu nových e-mailů k odeslání, nebude
parametr při spuštění CRMPLUS.exe uveden text /s=email, nýbrž
text /cc spolu s u="uid uživatele". Získání UID je popsáno
na stránce nápovědy příkazová řádka. Například
„C:\Program Files\CRMPLUS\CRMPLUS.exe“ /u=404C7... /cc
Po stisknutí tlačítka CREDITCHECK systém CRMPLUS přesměruje na
stránky www.creditcheck.cz, na
které lze získat více informací o kredibilitě dané společnosti. Pro administrátory
je nastavení Creditchecku popsáno na stránce
Systémová nastavení.
Jak vytvořit novou firmu?
Vytvořit firmu může uživatel hned několika způsoby. Prvním způsobem je
zadání jednotlivých informací ručně do jednotlivých polí v kartách Základní
údaje a Validace. Druhým způsobem je využití tlačítka Obchodní rejstřík,
které zjistí volně dostupné informace z registru ekonomických subjektů ARES.
Posledním způsobem je možnost vytvořit firmu pomocí objektu Vizitka.
Tento způsob je popsán v samostatné sekci Vizitka. Níže
jsou popsány první dva způsoby.
U obou postupů se nejprve tlačítkem Vložit… otevře dialogové okno.
Zde může uživatel zadat veškeré dostupné informace o firmě buďto ručně nebo
využítím tlačítka Obchodní rejstřík (Dotaz do ARES). Nakonec stisknutím
tlačítka Použít nebo OK se zaznamenané údaje uloží do databáze.
Obr. 3 - Tabulka Firmy + vložení nové
1. Zadání informací ručně
Základní údaje
Na kartě Základní údaje lze zaznamenat základní informace týkající se
nové firmy. Údaje, jako jsou Název, IČO, DIČ je nutno vepsat dle
skutečnosti, zbylé údaje je v systému CRMPLUS možno
automaticky načíst z obchodního rejstříku České republiky. K tomu
slouží tlačítko Obchodní rejstřík, viz Dotaz do ARES. Některá pole
nelze vyplnit, ale je nutné je vybrat z tzv. číselníku. Tato pole
lze vyplnit kliknutím na ikonu , přičemž
se zobrazí nové dialogové okno číselníku. Zde může
uživatel požadovaný údaj vybrat, doplnit a poté zadat
prázdný údaj tlačítkem Prázdný. Jedná se například o údaje
Stát registrace, Právní forma, Nadřazená firma, Členění firmy a
Správce firmy.
Pole kontaktů lze vyplnit ještě před uložením firmy do databáze, lze
tak jednoduše a rychle zadat nejdůležitější kontakty firmy. Poté je
možno další kontakty doplnit v záložce Kontakty, která se
zobrazí po uložení firmy do databáze.
Pole Hromadný záznam slouží k rozdělení firem do dvou
kategorií. Lze tak firmy rozdělit na ty důležitější, nebo ty, kde
lze již od začátku kontaktu považovat za méně důležité.
Firma bude uložena do databáze, ale její zobrazení v tabulce
lze potlačit příslušným filtrem. Tabulka firem pak nebude zahlcena
záznamy firem, které nejsou důležitými kontakty.
Validace
Na kartě Validace lze vložit doplňující informace o firmě
(Obr. 2), které slouží k upřesnění povahy a postavení firmy vůči
firmě. Na kartě lze uvést například Zdroj firmy, Velikost firmy v
počtu zaměstnanců, případně ročního obratu firmy, uvést Kód
zákazníka či Kód dodavatele pro lepší orientaci v návazných účetních
či jiných programech, vložit poznámku o Možnosti pro naše řešení,
Prioritu pro další zpracování, informaci o Působící konkurenci a
Předpokládáný obrat.
Položka Poslední obchod pak automaticky informuje o tom, zda je k
dané firmě přiřazen nějaký obchodní případ a jedná se o datum
začátku či vytvoření posledního obchodního případu k této firmě.
Obr. 4 - Karta Validace při vložení nové firmy
Taktéž lze poznamenat, zda je firma příslušná k nějakému
nadnárodnímu uskupení, či kdy byl uskutečněn poslední obchod s touto
firmou.
Stisknutím tlačítka Použít nebo OK se zaznamenané údaje uloží
do databáze a v levé části dialogového okna se zobrazí další
záložky, které se váží k dané firmě. Pokud jsou zadány nějaké
informace o firmě v záložce Validace, hodnota zadaných dat bude
zobrazena v poli Validace příslušnou délkou StatusBaru v % (zelený
pruh v záhlaví dialogového okna).
2. Dotaz do ARES (tlačítka ARES a Obchodní rejstřík)
ARES je zkratka pro Administrativní Registr Ekonomických Subjektů
České republiky. Systém CRMPLUS využívá tuto databázi pro načítání
údajů z obchodního rejstříku.
Obr. 5 - Dotaz do ARES
Vyhledání je možné podle IČO společnosti nebo Názvu. Název
není nutné znát celý, v případě nalezení více subjektů s podobným
názvem budou tyto zobrazeny v seznamu a uživatel jednoduše
dvojklikem (nebo výběrem záznamu a tlačítkem OK) vybere příslušný
subjekt. Ihned po výběru se zavře okno pro vyhledávání a údaje budou
zapsány do příslušných polí, včetně adresy společnosti.
Související data
Již v okamžiku uložení firmy do databáze mohou být k dispozici další
údaje, informace, případně soubory, nabídky a podobně, vztahující se
k uložené firmě. Právě tyto informace lze zadávat do zobrazených
záložek (související data).
Obr. 6 - Související data Firmy
Kontaktní osoby – slouží k záznamu kontaktních osob dané
firmy. Tlačítky Vložit existující, Otevřít..., Vložit...
, Vložit dle... či Vyjmout lze s jednotlivými
kontaktními osobami firmy pracovat. Viz
Kontaktní osoby
Kontakty – tato záložka se vztahuje k obecným kontaktům na
danou firmu, například telefonní číslo na infolinku, obecný email na
informace, adresa webových stránek atd. Pokud jste při vytvoření nové
firmy v záložce Základní údaje zadali kontakty do příslušných políček,
automaticky se tyto zobrazí v záložce Kontakty. Tlačítky Otevřít...,
Vložit... či Smazat lze opět s jednotlivými kontakty
pracovat. Pro vytvoření kontaktu se stiskne tlačítko Vložit...,
přičemž se zobrazí vytvářecí dialogové okno. Typ kontaktu
je nutné vybrat z definovaného číselníku. Spolu s údajem Kontakt a
Platnost jsou pak povinnými položkami dialogového okna. Ke kontaktu
lze připojit Poznámku a zvolit, zda se má Zobrazovat v
seznamu či nikoliv. Po potvrzení tlačítkem OK je nový kontakt vytvořen.
Pole Zobrazovat v seznamu je velmi důležité, poněvadž stejného typu kontaktu
můžete mít hned několik záznamů. Tedy například, pokud se pro typ kontaktu
VoIP zadali tři kontakty, jeden z nich lze označit jako ten, který bude
zobrazován v seznamu. Seznamem je myšlena hlavní mřížka (tabulka) objektu Firmy, kde
lze zobrazit vždy pouze jeden záznam určitého typu kontaktu.
Adresy – tato záložka sdružuje adresy, které mohou být různého
typu. Jiná adresa může být fakturační, jiná pro kontakt vedení společnosti,
jiná na výrobní střediska atd. Tlačítky Otevřít..., Vložit...
či Smazat lze opět s jednotlivými adresami pracovat. Pro vytvoření
adresy se stiskne tlačítko Vložit..., přičemž se zobrazí
vytvářecí dialogové okno. Typ adresy a Část města nebo obce je
nutno vybrat z definovaných číselníků, přičemž se automaticky vyplní položky
Město a PSČ. Položky Ulice, Číslo, Upřesnění
a Poznámka lze zadat ručně z klávesnice. Typ adresy a položku
Platnost je nutno v tomto dialogu zadat. U adresy, stejně jako v
předchozím případě u kontaktů lze zvolit, zda se má Zobrazovat v
seznamu či nikoliv. Pole Zobrazovat v seznamu je velmi důležité,
poněvadž stejného typu adresy můžete mít hned několik záznamů. Tedy například,
pokud by se pro typ adresy Sídlo firmy zadali tři kontakty, jeden z
nich lze označit jako ten, který bude zobrazován v seznamu. Po potvrzení
tlačítkem Použít nebo OK je nová adresa vytvořena.
Propojené firmy – K vaší firmě uložené v databázi lze přiřadit další
firmy, které s danou firmou nějakým způsobem souvisí. Toto propojení určuje
definovatelný číselník propojení, ve kterém lze uvést vztah obou společností.
Podřazené firmy – je záložka firmy, kde se zobrazují ty firmy, které
mají ve svém dialogovém okně uvedenu danou firmu jako nadřazenou s definicí
členění firmy.
Střediska – do středisek lze přiřadit vaše
zaměstnance a tato střediska pak přiřadit k jednotlivým objektům. Po správném
nastavení CRMPLUS lze dosáhnout toho, že bude mít uživatel možnost vidět a
editovat pouze ty záznamy, které obsahují středisko, jehož je sám účastníkem.
Tato funkcionalita je velmi výhodná pro případ rozdělení obchodních aktivit nad
jednou databází. Tedy není žádoucí, aby například jednotliví obchodníci
společnosti měli přehled o obchodních aktivitách ostatních. Více se o
střediscích dozvíte v samostatné sekci
Střediska.
Úkoly – seznam všech Úkolů a událostí, kde daná firma vystupuje jako
objekt úkolu. Více se o úkolech dozvíte v samostatné sekci
Úkoly a události.
Skupiny objektů – Pokud chcete vložit objekt do
skupiny objektů přímo z
dialogového okna objektu, můžete využít tuto záložku (dříve bylo nutné okno
zavřít a do skupiny vložit objekt pomocí kontextového menu nad seznamem firem).
Zároveň máte přehled, kterých skupin je daný objekt účastníkem.
Záznamy - slouží k ukládání informací vztahujících se k dané firmě.
Mohou být různého typu, významu a vztahovat se k určitému datu. Tlačítky
Otevřít..., Vložit... či Vyjmout lze s jednotlivými záznamy
firmy pracovat. Záznamy jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu
CRM systému. Viz Záznamy
.
Typy firem – každá firma uložená
v CRM systému může být identifikována ve vztahu k naší firmě. Pro tuto
identifikaci slouží číselník Typy firem. Kliknutím na tlačítko
Vložit... bude zobrazeno dialogové okno, kde se může typ vkládané firmy
vybrat. Je možné uložit nový typ firmy do číselníku a následně jej vybrat. Pokud lze
danou firmu zařadit do více kategorií, použije se tlačítko Vložit... víckrát
nebo se v zobrazeném dialogovém okně zaškrtne více políček v prvním sloupci.
Tlačítkem Vyjmout se může typ firmy odstranit.
Obor působnosti – slouží k identifikaci firmy a oboru, ve kterém
podniká. Pro tuto identifikaci slouží číselník Obory působnosti firmy.
Kliknutím na tlačítko Vložit... bude zobrazeno dialogové okno, kde lze
obor působnosti firmy vybrat. Je možné uložit nový obor do číselníku a poté jej vybrat.
V případě, že firma podniká ve více oborech, použije se tlačítko Vložit...
víckrát. Druhou alternativou je, že se v zobrazeném dialogovém okně zaškrtne více políček v prvním sloupci.
Tlačítkem Vyjmout se obor působnosti u dané firmy odstraní.
Používaná řešení – jedná se o výčet těch řešení, která jsou pro naši
firmu zajímavá a zapsaná firma tato řešení vlastní buď od nás nebo konkurence.
Například v oblasti strojírenského softwaru se dá uvést, které CAD programy firma
používá od vaší společnosti a které od konkurence. Tlačítkem Vložit...
se otevře dialogové okno, kde se používané řešení vybere z číselníku. V
případě, že opravdu prodáváte software, doplní se i informace o počtu licencí, případně
poznámka. Tlačítky Otevřít... či Smazat lze pak s
jednotlivými záznamy používaných řešení pracovat.
Konkurence – pokud jste při ukládání firmy do databáze zvolili v kartě
Validace možnost konkurence – ANO, zobrazila se v dialogovém okně při uložení
firmy také záložka Konkurence. V případě potřeby tak lze mít jednoduchý
přehled, které firmy jsou z daného odvětví hlavními konkurenty zadané firmy.
Tlačítkem Vložit... se otevře dialogové okno, kde je možnost
konkurenční firmu vybrat z číselníku a v případě potřeby také připojit poznámku. Po
stisknutí tlačítka Použít nebo OK se zobrazí tato firma v dialogovém
okně Firma. Tlačítky Otevřít... či Smazat lze pak s jednotlivými
konkurenčními firmami pracovat.
Soubory - slouží k ukládání jakýchkoliv souborů vztahujících se k dané
firmě. Mohou být různého typu, velikosti atd. Typickými soubory vztahující se k
firmě jsou například poptávky, nabídky, podklady k fakturacím a další, nicméně lze
ukládat i mapy, příjezdové trasy atp. Tlačítky Vložit existující,
Otevřít..., Vložit... či Vyjmout lze s jednotlivými soubory
firmy pracovat. Soubory jsou dále popsány
jako samostatná kapitola. Tip: Najděte své soubory na PC pomocí Průzkumníka Windows nebo Total
Commanderu a přetáhněte je myší Drag&Drop do záložky Soubory
Příležitosti – shromažďují informace o obchodních příležitostech
vztahujících se k dané firmě. Informace o povaze příležitosti lze zahrnout do
několika polí, z nichž nejdůležitější jsou pole Firma, Datum zahájení, Datum
předpokládaného ukončení, Vlastník příležitosti, Typ příležitosti atd. Typickou
příležitostí je například poptávka firmy na určitý obchodní artikl, v předpokládaném
množství, k určitému datu a za přesně definovanou cenu. Tlačítky Otevřít...,
Vložit... či Smazat lze s jednotlivými příležitostmi pracovat.
Příležitosti, jejich založení a popis
jednotlivých polí jsou dále uvedeny v samostatné kapitole.
Obchodní případy – jedná se o seznam
realizovaných obchodních případů vztahujících se k dané firmě. Obchodní případ lze
založit buď samostatně nebo z předem definované obchodní příležitosti. Informace o
obchodním případu lze zahrnout do několika polí, z nichž nejdůležitější jsou pole Typ
případu, Správce případu, Firma atd. Typickým obchodním případem je například prodej
obchodního artiklu, kde lze sledovat rozpracovanost případu, lze k němu přidělit
určité kontaktní osoby, soubory (dodací list, faktura), zapisovat poznámky ve formě
záznamu atd.. Tlačítky Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s
jednotlivými obchodními případy pracovat.
Obchodní případy, jejich založení a popis
jednotlivých polí jsou dále uvedeny jako samostatná kapitola.
Licence (dostupné jako modul) – shromažďují informace o
licencích, které se vztahují k dané firmě. V případě, že je modul zakoupen pro správu
licencí vaší společnosti, jedná se o licence
nakupované k různým SW (programům) pro použití ve
vaší společnosti. Pokud se jedná o licence prodávané za účelem zisku, jedná se o
licence, které se poskytují dané firmě. Tlačítky Ostatní >>,
Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými licencemi
pracovat.
Licenční klíče (dostupné jako modul) – shromažďují informace o licenčních
klíčích, které se vztahují k dané firmě. V případě, že je modul zakoupen
pro správu licencí vaší společnosti, jedná se o
licenční klíče nakupované k různým SW
pro použití ve vaší společnosti. Pokud se jedná o licenční klíče prodávané za účelem
zisku, jedná se o klíče, které jsou poskytovány dané firmě. Tlačítky Ostatní >>,
Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými klíči pracovat.
Hromadné e-maily (dostupné jako modul) – seznam všech e-mailů, které byly
odeslány dané firmě, viz Hromadné e-maily.
Projekty (dostupné jako modul) – seznam projektů modulu Helpdesk, které se
týkají dané firmy, viz Projektové plánování.
Požadavky a Související požadavky (dostupné jako modul) – seznam
požadavků modulu Helpdesk, které se týkají dané firmy, viz
Projektové plánování.
Produkty - jedná se o seznam produktů vázaných na danou firmu. Pomocí
tlačítek Ostatní >>, Otevřít, Vložit...,
Vložit dle… a Smazat lze tyto produkty přidat/odebrat a
různě je upravovat. Další informace u produktech jsou uvedeny v samostatné kapitole
Produkty.
A další (něteré dostupné jako modul): Zdroje, E-maily, Cenové nabídky,
Bankovní účty, Dokumenty, Ekonomické ukazatele, CZ-NACE, Finanční toky, Skladové pohyby,
Nabídky semináře, Semináře, Kampaně a kontakty, Předplacenky, Pracovní výkazy, Objednávky,
Přepravní informace, Licenční servery, Souhlasy GDPR, Akce GDPR, Moduly, Cennové skupiny
- zažazení, Zpracování firmy, Vydané faktury, Vydané zálohové faktury