Otevřením okna Obchodní případy se zobrazí v tabulce všechny
uživatelem vytvořené obchodní případy. Pokud byl obchodní případ
vytvořen z již dříve založené příležitosti, některá pole obchodního
případu budou přednastavena a daná příležitost bude v tabulce
příležitostí zvýrazněna barvou dle nastavení, viz sekce
Příležitosti. Obchodní případ vytvořený z některé příležitosti lze
také otevřít pomocí kontextového menu vyvolaného nad vybraným
záznamem tabulky příležitostí, kontextové menu → Související objekty
→ Obchodní případy.
Pomocí nastavení systému lze také říci, které objekty mají být
napojeny z příležitosti i na nový Obchodní případ (menu
Administrace → Systémová nastavení → Systém → Obchodní případy)
Tabulka obchodních případů obsahuje několik sloupců v závislosti na
jejich zobrazení či potlačení, např.: Číslo případu,
Firma, Typ
případu, Správce případu, Stav případu, Čtvrtletí, Datum začátku a
Předpokládané ukončení. Seznam obchodních případů lze otevřít
klávesovou zkratkou Ctrl+Alt+O.
Nad vybraným záznamem v tabulce lze vyvolat kontextové menu, které
nabízí rozšířené funkcionality tabulky. Pro objekt typu Obchodní
případy lze mimo standardní, společné funkce nad tabulkami viz.
(Kontextové menu), vyvolat následující funkce:
Vytvořit úkol
Skupiny objektů… - Vložit do skupiny, Vložit související
do skupiny, Výskyt ve skupinách
Vytvořit zástupce na ploše… a Odeslat objekt...
Zobrazit v mapě CRMPLUS
Hromadné operace - příznak Archív, Přidat/Odebrat
středisko, Zaměnit správce, Obchodní region, TOP příležitost
Zobrazit detail pro vybraný sloupec (pokud stojíte na
buňce ve sloupci Firma , Správce případu atd.. můžete tuto možnost
zobrazit)
Skladová operace - (pokud je k dispozici modul Sklady)
předvyplní editor skladového pohybu dostupnými údaji z obchodního
případu
Prohlížeč logů
Sumární operace v seznamu
Jak vložit nový Obchodní případ?
Seznam obchodních případů naleznete v nabídce menu Domů →
Obchodní případy. Tlačítkem Vložit… se zobrazí nové dialogové okno,
ve kterém uživatel zadá veškeré dostupné informace o novém případu.
Na kartě Základní údaje lze o novém obchodním případu uvést spoustu
informací. Povinnou položkou je Typ – shodný s typem příležitosti.
Ostatní pole mohou zůstat nevyplněna. Jedná se o položky: Název
případu, Správce případu – zaměstnanec
firmy, Příležitost, Stav
případu, Čtvrtletí, Rok vložení, Datum začátku, Datum ukončení a
Předpokládané ukončení, Externí ID a další.
V rámci editoru byly přidány také položky, které není možné nikdy
editovat a zastávají zde funkci sumarizačních položek, tedy mění svůj
obsah, na základě toho, co na obchodním případu uvedeme. Jedná se o
položky Prodej skutečnost ZM (Základní měna), Náklady
skutečnost ZM, Marže, Marže %, Prodej plán ZM, Náklady plán ZM.
Pole Firma a
Kontaktní osoba
nemusí být vyplněny obě, ale musí být
vyplněno minimálně jedno z nich. Pokud jsou vybrána obě políčka,
musí být přiřazena Kontaktní osoba k dané Firmě.
Obr. 1 - Vložení nového obchodního případu
Posledním krokem k úspěšnému uložení nového obchodního případu je
stisknutí tlačítka Použít nebo OK. V tomto okamžiku se zaznamenané
údaje uloží do databáze.
Související data
V rámci obchodních případů je dostupné velké množství záložek.
Tyto záložky doplňují funkci obchodních případů a zajišťují provázání s
dalšími objekty.
Množství dostupných záložek závisí na vašich uživatelských oprávněních
a dostupných modulech v systému CRMPLUS. Zde uvádíme základní dostupné:
Kontaktní osoby
– slouží k záznamu kontaktních osob dané firmy,
které jsou důležité pro daný obchodní případ. Tlačítky Otevřít... či
Smazat lze s jednotlivými kontaktními osobami firmy pracovat. Kontaktní
osoby jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM
systému.
Licence
– pokud je vaše společnost prodejcem software a spravuje v
systému CRMPLUS licence díky modulu Licence, slouží tato záložka pro
správu prodaných licencí k tomuto konkrétnímu obchodnímu případu.
Tlačítky Vložit existující, Ostatní >>, Otevřít..., Vložit...
či Smazat lze s jednotlivými licencemi pracovat. Licence jsou dále
krátce popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
Cenové nabídky
- slouží k ukládání cenových nabídek, které byly
vytvořeny k této konkrétní příležitosti. Pokud je cenová nabídka
zákazníkem akceptována, je zobrazena v seznamu tučně. Tlačítky Vložit
existující, Ostatní >>, Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s
jednotlivými cenovými nabídkami pracovat. Cenové nabídky jsou dále
popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
Finanční toky
- slouží pro přehled příjmů a výdajů, které vaše
společnost získá, respektive vydá na tuto konkrétní příležitost.
Tlačítky Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými finančními
toky pracovat, přičemž aktuální přehled výdajů a příjmů je zobrazen v
příslušných polích. Finanční toky jsou dále popsány jako samostatná
kapitola při popisu menu CRM systému.
Střediska přístupu
– do středisek lze přiřadit vaše zaměstnance a
tato střediska pak přiřadit k jednotlivým objektům. Po správném
nastavení CRMPLUS lze dosáhnout toho, že bude mít uživatel možnost
vidět a editovat pouze ty záznamy, které obsahují středisko, jehož
je sám účastníkem. Tato funkcionalita je velmi výhodná pro případ
rozdělení obchodních aktivit nad jednou databází, kdy není žádoucí,
aby například jednotliví obchodníci společnosti měli přehled o
obchodních aktivitách ostatních. Více se o střediscích dozvíte v
samostatné sekci Střediska.
Úkoly
– seznam všech Úkolů a událostí, kde daný obchodní případ
vystupuje jako objekt úkolu. Více se o úkolech dozvíte v samostatné
sekci Úkoly a události.
Skupiny objektů – Pokud uživatel chce
vložit objekt do skupiny přímo z dialogového okna objektu, může
využít tuto záložku (dříve bylo nutné okno zavřít a do skupiny vložit
objekt pomocí kontextového menu nad seznamem obchodních případů).
Zároveň má přehled, kterých skupin je daný objekt účastníkem.
Soubory
- slouží k ukládání jakýchkoliv souborů vztahujících se
k danému obchodnímu případu. Mohou být různého typu, velikosti atd.
Typickými soubory vztahující se k obchodnímu případu jsou například
nabídky, poptávky, objednávky, emailová korespondence se
zákazníkem atd. Tlačítky Vložit existující, Otevřít..., Vložit...
či Smazat lze s jednotlivými soubory pracovat. Soubory jsou dále
popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
TIP: Najděte své soubory na PC pomocí Průzkumníka
Windows nebo Total Commanderu a přetáhněte je myší Drag&Drop
do záložky Soubory
Záznamy
- slouží k ukládání informací vztahujících se k danému
obchodnímu případu a tuto více zpřesňují. Mohou být různého typu,
významu a vztahovat se k určitému datu. Tlačítky Otevřít...,
Vložit... či Smazat lze s jednotlivými záznamy pracovat. Záznamy
jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM
systému.
Dohody se zákazníkem - Jedná se o jednoduchý seznam s editorem,
kde je zamýšleno ukládat jakékoliv dohody/komunikace ohledně
obchodního případu. Je zde potřeba vybrat Typ dohody a zapsat text
do políčka Text dohody. Případně lze uvést zaměstnance, který toto
vykomunikoval. Výběr ze standardního selektoru zaměstnanců.
Zpracování obchodního případu - Jedná se o seznam bez možnosti
vkládání a editace. Sdružuje historii všech stavů, kterými daný
obchodní případ prošel. Zaznamenává se datum, stav a kým byl
přepnut.
Oblast zpracování - Lze využívat, pokud je vaše firma
rozdělena na více středisek, která daný případ postupně zpracovávají a
posouvají dále. Pro oblast zpracování je možné definovat hierarchii
firmy, navíc ve stromovém zobrazení a z této posléze vybírat.
Je možné doplnit též středisko, zaměstnance a termín realizace.
Adresy - slouží k ukládání různých typů adres
souvisejících s daným obchodní případem. TIP pro záložku
Adresy: U obchodního případu je definována vždy firma nebo osoba.
Pokud alespoň jeden z těchto objektů má vloženou adresu, je možné
ji přenést ihned k obchodnímu případu. Otevře se záložka Adresy,
kde je ve spodním panelu s tlačítky dostupné také tlačítko Převzít. Pokud
jsou dostupné nějaké adresy, budou zobrazeny po stisknutí a
klasickým výběrem je můžeme dosadit k případu.