Obchodní případ

Otevřením okna Obchodní případy se zobrazí v tabulce všechny uživatelem vytvořené obchodní případy. Pokud byl obchodní případ vytvořen z již dříve založené příležitosti, některá pole obchodního případu budou přednastavena a daná příležitost bude v tabulce příležitostí zvýrazněna barvou dle nastavení, viz sekce Příležitosti. Obchodní případ vytvořený z některé příležitosti lze také otevřít pomocí kontextového menu vyvolaného nad vybraným záznamem tabulky příležitostí, kontextové menu → Související objekty → Obchodní případy.

Pomocí nastavení systému lze také říci, které objekty mají být napojeny z příležitosti i na nový Obchodní případ (menu Administrace → Systémová nastavení → Systém → Obchodní případy)

Tabulka obchodních případů obsahuje několik sloupců v závislosti na jejich zobrazení či potlačení, např.: Číslo případu, Firma, Typ případu, Správce případu, Stav případu, Čtvrtletí, Datum začátku a Předpokládané ukončení. Seznam obchodních případů lze otevřít klávesovou zkratkou Ctrl+Alt+O.

Nad vybraným záznamem v tabulce lze vyvolat kontextové menu, které nabízí rozšířené funkcionality tabulky. Pro objekt typu Obchodní případy lze mimo standardní, společné funkce nad tabulkami viz. (Kontextové menu), vyvolat následující funkce:

  • Vytvořit úkol
  • Skupiny objektů… - Vložit do skupiny, Vložit související do skupiny, Výskyt ve skupinách
  • Vytvořit zástupce na ploše… a Odeslat objekt...
  • Zobrazit v mapě CRMPLUS
  • Hromadné operace - příznak Archív, Přidat/Odebrat středisko, Zaměnit správce, Obchodní region, TOP příležitost
  • Změna stavu obchodního případu
  • Tisk obchodního případu
  • Související objekty - Licence, Finanční toky, Cenové nabídky, Produkty, Obchodní případy, Projekty, Požadavky,...
  • Zobrazit detail pro vybraný sloupec (pokud stojíte na buňce ve sloupci Firma , Správce případu atd.. můžete tuto možnost zobrazit)
  • Skladová operace - (pokud je k dispozici modul Sklady) předvyplní editor skladového pohybu dostupnými údaji z obchodního případu 
  • Prohlížeč logů
  • Sumární operace v seznamu

Jak vložit nový Obchodní případ?

Seznam obchodních případů naleznete v nabídce menu Domů → Obchodní případy. Tlačítkem Vložit… se zobrazí nové dialogové okno, ve kterém uživatel zadá veškeré dostupné informace o novém případu.

Na kartě Základní údaje lze o novém obchodním případu uvést spoustu informací. Povinnou položkou je Typ – shodný s typem příležitosti. Ostatní pole mohou zůstat nevyplněna. Jedná se o položky: Název případu, Správce případu – zaměstnanec firmy, Příležitost, Stav případu, Čtvrtletí, Rok vložení, Datum začátku, Datum ukončení a Předpokládané ukončení, Externí ID a další.

V rámci editoru byly přidány také položky, které není možné nikdy editovat a zastávají zde funkci sumarizačních položek, tedy mění svůj obsah, na základě toho, co na obchodním případu uvedeme. Jedná se o položky Prodej skutečnost ZM (Základní měna), Náklady skutečnost ZM, Marže, Marže %, Prodej plán ZM, Náklady plán ZM.

Pole Firma a Kontaktní osoba nemusí být vyplněny obě, ale musí být vyplněno minimálně jedno z nich. Pokud jsou vybrána obě políčka, musí být přiřazena Kontaktní osoba k dané Firmě.

Obr. 1 - Vložení nového obchodního případu

Posledním krokem k úspěšnému uložení nového obchodního případu je stisknutí tlačítka Použít nebo OK. V tomto okamžiku se zaznamenané údaje uloží do databáze.

Související data

V rámci obchodních případů je dostupné velké množství záložek. Tyto záložky doplňují funkci obchodních případů a zajišťují provázání s dalšími objekty.
Množství dostupných záložek závisí na vašich uživatelských oprávněních a dostupných modulech v systému CRMPLUS. Zde uvádíme základní dostupné:

  • Kontaktní osoby – slouží k záznamu kontaktních osob dané firmy, které jsou důležité pro daný obchodní případ. Tlačítky Otevřít... či Smazat lze s jednotlivými kontaktními osobami firmy pracovat. Kontaktní osoby jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
  • Licence – pokud je vaše společnost prodejcem software a spravuje v systému CRMPLUS licence díky modulu Licence, slouží tato záložka pro správu prodaných licencí k tomuto konkrétnímu obchodnímu případu. Tlačítky Vložit existující, Ostatní >>, Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými licencemi pracovat. Licence jsou dále krátce popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
  • Cenové nabídky - slouží k ukládání cenových nabídek, které byly vytvořeny k této konkrétní příležitosti. Pokud je cenová nabídka zákazníkem akceptována, je zobrazena v seznamu tučně. Tlačítky Vložit existující, Ostatní >>, Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými cenovými nabídkami pracovat. Cenové nabídky jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
  • Finanční toky - slouží pro přehled příjmů a výdajů, které vaše společnost získá, respektive vydá na tuto konkrétní příležitost. Tlačítky Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými finančními toky pracovat, přičemž aktuální přehled výdajů a příjmů je zobrazen v příslušných polích. Finanční toky jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
  • Střediska přístupu – do středisek lze přiřadit vaše zaměstnance a tato střediska pak přiřadit k jednotlivým objektům. Po správném nastavení CRMPLUS lze dosáhnout toho, že bude mít uživatel možnost vidět a editovat pouze ty záznamy, které obsahují středisko, jehož je sám účastníkem. Tato funkcionalita je velmi výhodná pro případ rozdělení obchodních aktivit nad jednou databází, kdy není žádoucí, aby například jednotliví obchodníci společnosti měli přehled o obchodních aktivitách ostatních. Více se o střediscích dozvíte v samostatné sekci Střediska.
  • Úkoly – seznam všech Úkolů a událostí, kde daný obchodní případ vystupuje jako objekt úkolu. Více se o úkolech dozvíte v samostatné sekci Úkoly a události.
  • Skupiny objektů – Pokud uživatel chce vložit objekt do skupiny přímo z dialogového okna objektu, může využít tuto záložku (dříve bylo nutné okno zavřít a do skupiny vložit objekt pomocí kontextového menu nad seznamem obchodních případů). Zároveň má přehled, kterých skupin je daný objekt účastníkem.
  • Soubory - slouží k ukládání jakýchkoliv souborů vztahujících se k danému obchodnímu případu. Mohou být různého typu, velikosti atd. Typickými soubory vztahující se k obchodnímu případu jsou například nabídky, poptávky, objednávky, emailová korespondence se zákazníkem atd. Tlačítky Vložit existující, Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými soubory pracovat. Soubory jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
    TIP: Najděte své soubory na PC pomocí Průzkumníka Windows nebo Total Commanderu a přetáhněte je myší Drag&Drop do záložky Soubory
  • Záznamy - slouží k ukládání informací vztahujících se k danému obchodnímu případu a tuto více zpřesňují. Mohou být různého typu, významu a vztahovat se k určitému datu. Tlačítky Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými záznamy pracovat. Záznamy jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
  • Dohody se zákazníkem - Jedná se o jednoduchý seznam s editorem, kde je zamýšleno ukládat jakékoliv dohody/komunikace ohledně obchodního případu. Je zde potřeba vybrat Typ dohody a zapsat text do políčka Text dohody. Případně lze uvést zaměstnance, který toto vykomunikoval. Výběr ze standardního selektoru zaměstnanců.
  • Zpracování obchodního případu - Jedná se o seznam bez možnosti vkládání a editace. Sdružuje historii všech stavů, kterými daný obchodní případ prošel. Zaznamenává se datum, stav a kým byl přepnut.
  • Oblast zpracování - Lze využívat, pokud je vaše firma rozdělena na více středisek, která daný případ postupně zpracovávají a posouvají dále. Pro oblast zpracování je možné definovat hierarchii firmy, navíc ve stromovém zobrazení a z této posléze vybírat. Je možné doplnit též středisko, zaměstnance a termín realizace.
  • Adresy - slouží k ukládání různých typů adres souvisejících s daným obchodní případem.
    TIP pro záložku Adresy: U obchodního případu je definována vždy firma nebo osoba. Pokud alespoň jeden z těchto objektů má vloženou adresu, je možné ji přenést ihned k obchodnímu případu.
    Otevře se záložka Adresy, kde je ve spodním panelu s tlačítky dostupné také tlačítko Převzít. Pokud jsou dostupné nějaké adresy, budou zobrazeny po stisknutí a klasickým výběrem je můžeme dosadit k případu.