Pomocí nastavení
Možnosti systému a Administrace lze upravit vlastní chování objektu Středisko.
Zákazníci, kteří využívají systém CRMPLUS totiž mohou mít rozdílné požadavky
pro využití tohoto objektu, které lze v zásadě rozdělit následovně:
Firma nevyužívá objekt zaměstnanci ani objekt
střediska
Firma využívá objekt Zaměstnanci, ale dělení do
středisek nevyužívá
Firma využívá objekt Zaměstnanci, dělení svých
zaměstnanců do středisek využívá, ale pouze pro účely filtrace a bez omezení
zobrazení seznamů dle středisek
Firma využívá objekt Zaměstnanci, dělení svých
zaměstnanců do středisek využívá, a zobrazení seznamů Firma, Kontaktní osoby,
Obchodní případ, Příležitost, Ceník a Cenová nabídka, atd je pro každého
uživatele přefiltrováno takovým způsobem, aby viděl pouze ty záznamy, jehož
střediska je přihlášený uživatel součástí.
Kromě výše popsaných variant přibyly v nastavení dvě další možnosti.
První možností je automatické přidání střediska správce nadřazeného objektu
k objektu Soubory, Záznamy nebo E-maily. Druhá možnost povolí samovolné
přidání automaticky doplňovaných středisek k objektu i při ručním vložení.
Jak nastavit střediska?
Níže bude popsáno nastavení a administrace systému pro případ číslo 4),
tedy kdy společnost vlastnící systém CRMPLUS požaduje filtraci záznamů v
tabulkách tak, aby zobrazený seznam záznamů odpovídal pouze těm položkám, na
které má daný uživatel právo.
Nastavení - Možnosti systému:
Kliknutím na menu Administrace →Systémová nastavení → Systém →
Střediska se zobrazí okno, ve kterém lze zvolit ze dvou nastavení:
Automaticky doplnit středisko správce nebo přihlášeného zaměstnance k objektu
Toto nastavení způsobí, že pokud je při ukládání dialogového okna objektu
Firma, Kontaktní osoba,
Příležitost,
Obchodní případ,
Ceník a
Cenová nabídka
vyplněna položka Správce, automaticky se do záložky Střediska uloží to středisko,
kterého je daný správce účastníkem
Pokud položka Správce vyplněna není, automaticky se doplní středisko aktuálně
přihlášeného uživatele
Pokud není Správce ani přihlášený uživatel přiřazen do střediska, středisko
zůstane nevyplněno
Toto nastavení není nutno aplikovat pro všechny ukládané objekty, ale pouze
pro některé, viz zatrhávací pole s názvy objektů
Automaticky předvyplnit filtr střediska podle přihlášeného zaměstnance
Toto nastavení způsobí, že pro objekty typu Firma, Kontaktní osoba, Příležitost,
Obchodní případ, Ceník a Cenová nabídka bude po přihlášení uživatele automaticky
přednastaven filtr Středisko a uživatelé v tomto okamžiku uvidí pouze ty záznamy,
na které mají právo.
Aby bylo toto nastavení opravdu aplikováno na dané seznamy, je nutno v
administraci systému znemožnit uživateli přístup k filtru a záložce Středisko,
viz popis níže Nastavení - Administrace systému
Pokud budou mít uživatelé filtr a záložku Středisko povoleny, filtr v seznamu
a záložka v dialogovém okně budou zobrazeny a data se předfiltrovávat nebudou
Pokud budou mít uživatelé filtr a záložku Středisko zakázány, filtr v seznamu
a záložka v dialogovém okně nebudou vidět a data se budou předfiltrovávat dle
střediska
Obr. 1 - Možnosti systému - automatické doplnění střediska
Nastavení - Administrace systému:
Práva pro střediska u Zaměstnance (přiřazení zaměstnance ke střediskům)
V menu Administrace → Uživatelé nebo Role lze přejít do nastavení
práv daného uživatele či role.
Seřazení seznamu uzlů oprávnění dojde kliknutím na záhlaví Položka
U nalezeného uzlu Střediska je umožněno nastavit příslušná oprávnění. Tento uzel má za
následek zpřístupnění možnosti definice středisek, přiřazení zaměstnanců do
středisek atd.
Obr. 2 - Práva pro střediska u Zaměstnance
Práva pro střediska u ostatních objektů (zobrazení záznamů dle střediska)
Jedná se o uzly s názvy Firma, Kontaktní osoby, Příležitosti, Obchodní
případy, Ceníky, Cenové nabídky, atd.
U položky filtr středisko se mohou nastavit příslušná práva tak, aby
výsledek chování filtru na seznamech objektů odpovídal vašim představám. Pokud
je zapotřebí filtraci pro daného uživatele či roli spustit, je možné nastavit právo pro
Spouštění (CTRL+E). Budou se tak zobrazovat pouze ty záznamy, které přísluší
danému uživateli (středisku). Pokud pro daný objekt a uživatele či roli není potřeba střediska
hlídat, právo se může zrušit.
U položky Střediska lze nastavit chování záložky Střediska v
detailu vybraného záznamu. Pokud se na tomto uzlu zakážou práva na Seznam
(CTRL+L), záložka nebude vůbec viditelná.
Možnosti chování filtrů a záložek jsou popsány výše, viz Nastavení - Možnosti
systému 2. II. c nebo 2. II. d. Pro přefiltrování seznamů dle
uživatele a jeho střediska, práva na jednotlivých uzlech se musí potlačit. Pokud je však zapotřebí,
aby byly filtry a záložky uživatelům zobrazeny, práva by se měla na uzlech nastavit.
Obr. 3 - Práva pro střediska u ostatních objektů
Postup pro nastavení středisek přístupu pro Firmy je popsán v manuálu Střediska.
Tento manuál lze nalézt na stránkách helpdesku s Manuály.