Střediska - rozdělení databáze dle středisek, nastavení práce se středisky, definice právových položek

Zakládání středisek je popsáno v sekci Administrativa -> Založení zaměstnanců a středisek

  • Pomocí nastavení Možnosti systému a Administrace lze upravit vlastní chování objektu Středisko. Zákazníci, kteří využívají systém CRMPLUS totiž mohou mít rozdílné požadavky pro využití tohoto objektu, které lze v zásadě rozdělit následovně:
  • Firma nevyužívá objekt zaměstnanci ani objekt střediska
  • Firma využívá objekt Zaměstnanci, ale dělení do středisek nevyužívá
  • Firma využívá objekt Zaměstnanci, dělení svých zaměstnanců do středisek využívá, ale pouze pro účely filtrace a bez omezení zobrazení seznamů dle středisek
  • Firma využívá objekt Zaměstnanci, dělení svých zaměstnanců do středisek využívá, a zobrazení seznamů Firma, Kontaktní osoby, Obchodní případ, Příležitost, Ceník a Cenová nabídka, atd je pro každého uživatele přefiltrováno takovým způsobem, aby viděl pouze ty záznamy, jehož střediska je přihlášený uživatel součástí.

Kromě výše popsaných variant přibyly v nastavení dvě další možnosti. První možností je automatické přidání střediska správce nadřazeného objektu k objektu Soubory, Záznamy nebo E-maily. Druhá možnost povolí samovolné přidání automaticky doplňovaných středisek k objektu i při ručním vložení.

Jak nastavit střediska?

Níže bude popsáno nastavení a administrace systému pro případ číslo 4), tedy kdy společnost vlastnící systém CRMPLUS požaduje filtraci záznamů v tabulkách tak, aby zobrazený seznam záznamů odpovídal pouze těm položkám, na které má daný uživatel právo.

Nastavení - Možnosti systému:

  1. Kliknutím na menu Administrace →Systémová nastavení → Systém → Střediska se zobrazí okno, ve kterém lze zvolit ze dvou nastavení:
    1. Automaticky doplnit středisko správce nebo přihlášeného zaměstnance k objektu
      1. Toto nastavení způsobí, že pokud je při ukládání dialogového okna objektu Firma, Kontaktní osoba, Příležitost, Obchodní případ, Ceník a Cenová nabídka vyplněna položka Správce, automaticky se do záložky Střediska uloží to středisko, kterého je daný správce účastníkem
      2. Pokud položka Správce vyplněna není, automaticky se doplní středisko aktuálně přihlášeného uživatele
      3. Pokud není Správce ani přihlášený uživatel přiřazen do střediska, středisko zůstane nevyplněno
      4. Toto nastavení není nutno aplikovat pro všechny ukládané objekty, ale pouze pro některé, viz zatrhávací pole s názvy objektů
    2. Automaticky předvyplnit filtr střediska podle přihlášeného zaměstnance
      1. Toto nastavení způsobí, že pro objekty typu Firma, Kontaktní osoba, Příležitost, Obchodní případ, Ceník a Cenová nabídka bude po přihlášení uživatele automaticky přednastaven filtr Středisko a uživatelé v tomto okamžiku uvidí pouze ty záznamy, na které mají právo.
      2. Aby bylo toto nastavení opravdu aplikováno na dané seznamy, je nutno v administraci systému znemožnit uživateli přístup k filtru a záložce Středisko, viz popis níže Nastavení - Administrace systému
      3. Pokud budou mít uživatelé filtr a záložku Středisko povoleny, filtr v seznamu a záložka v dialogovém okně budou zobrazeny a data se předfiltrovávat nebudou
      4. Pokud budou mít uživatelé filtr a záložku Středisko zakázány, filtr v seznamu a záložka v dialogovém okně nebudou vidět a data se budou předfiltrovávat dle střediska

Obr. 1 - Možnosti systému - automatické doplnění střediska

Nastavení - Administrace systému:

  1. Práva pro střediska u Zaměstnance (přiřazení zaměstnance ke střediskům)
    1. V menu Administrace → Uživatelé nebo Role lze přejít do nastavení práv daného uživatele či role.
    2. Seřazení seznamu uzlů oprávnění dojde kliknutím na záhlaví Položka
    3. U nalezeného uzlu Střediska je umožněno nastavit příslušná oprávnění. Tento uzel má za následek zpřístupnění možnosti definice středisek, přiřazení zaměstnanců do středisek atd.
  2. Obr. 2 - Práva pro střediska u Zaměstnance

  3. Práva pro střediska u ostatních objektů (zobrazení záznamů dle střediska)
    1. Jedná se o uzly s názvy Firma, Kontaktní osoby, Příležitosti, Obchodní případy, Ceníky, Cenové nabídky, atd.
    2. U položky filtr středisko se mohou nastavit příslušná práva tak, aby výsledek chování filtru na seznamech objektů odpovídal vašim představám. Pokud je zapotřebí filtraci pro daného uživatele či roli spustit, je možné nastavit právo pro Spouštění (CTRL+E). Budou se tak zobrazovat pouze ty záznamy, které přísluší danému uživateli (středisku). Pokud pro daný objekt a uživatele či roli není potřeba střediska hlídat, právo se může zrušit.
    3. U položky Střediska lze nastavit chování záložky Střediska v detailu vybraného záznamu. Pokud se na tomto uzlu zakážou práva na Seznam (CTRL+L), záložka nebude vůbec viditelná.
    4. Možnosti chování filtrů a záložek jsou popsány výše, viz Nastavení - Možnosti systému 2. II. c nebo 2. II. d. Pro přefiltrování seznamů dle uživatele a jeho střediska, práva na jednotlivých uzlech se musí potlačit. Pokud je však zapotřebí, aby byly filtry a záložky uživatelům zobrazeny, práva by se měla na uzlech nastavit.

Obr. 3 - Práva pro střediska u ostatních objektů

Postup pro nastavení středisek přístupu pro Firmy je popsán v manuálu Střediska. Tento manuál lze nalézt na stránkách helpdesku s Manuály.