Seznam kontaktních osob naleznete v nabídce Domů →
Kontaktní osoby. Otevřením okna Kontaktní osoby se zobrazí v tabulce všechny
uživatelem vytvořené osoby. Tabulka obsahuje několik sloupců v
závislosti na jejich zobrazení či potlačení, např.:
Název, Firma, Správce,
Důležitost, Funkce atd. Seznam
kontaktních osob lze otevřít klávesovou zkratkou Ctrl+Alt+K.
Nad vybraným záznamem v tabulce lze vyvolat kontextové menu, které
nabízí rozšířené funkcionality tabulky. Pro objekt typu Kontaktní
osoby lze mimo standardní, společné funkce nad tabulkami viz.
(Kontextové menu),
vyvolat následující funkce:
Telefonovat přes VoIP...
Převést na zaměstnance
Mapové podklady
Otevřít www
Vytvořit úkol...
Export do XML...
Editovat propojení osoby - v případě vzniklého
propojení na jinou kontaktní osobu
Uložit soubory objektu
Odeslat email
Skupiny objektů… - Vložit do skupiny, Vložit související
do skupiny, Výskyt ve skupinách
Vytvořit zástupce na ploše… a Odeslat objekt
Hromadné operace -příznak Archív, Přidat/Odebrat středisko,
Zaměnit správce, Obchodní region, Zasílání novinek,...
Zobrazit detail pro vybraný sloupec (pokud stojíte na buňce
ve sloupci Firma, můžete tuto funkci využít)
Pod tabulkou kontaktních osob se nachází ikona ozubeného kolečka, která po rozkliknutí
umožňuje uživateli vyhledávat v kontaktních osobách adresu, kterou právě potřebuje.
U kontaktních osob je totiž možné zadat více adres, ale v tabulce se vždy zobrazuje jen jeden typ.
Po rozkliknutí zmíněné ikony se rovněž zobrazí zaškrtávací pole Firemní informace. Pokud je
toto pole zaškrtnuté, do tabulky se zadá vybraný typ adresy také podle údajů firmy, se kterou je
kontaktní osoba spojena.
Obr. 1 - Otevřená ikona ozubeného kolečka
Jak vložit novou kontaktní osobu?
Tlačítkem Vložit… se zobrazí dialogové okno, ve
kterém uživatel zadá veškeré dostupné informace o nové kontaktní
osobě. Druhou možností je vytvořit kontaktní osobu pomocí objektu
Vizitka.
Tato možnost je popsána v samostatné sekci.
Na kartě Základní údaje lze o nové kontaktní osobě uvést spoustu
informací (Obr. 1). V tomto dialogovém okně je jedinou
povinnou položkou informace o Příjmení. Ostatní pole mohou
zůstat nevyplněna, nicméně pro lepší informovanost o zadávané osobě
je lépe je vyplnit. V levé horní části lze doplnit další informace
jako je Jméno, Titul před a za jménem (obojí se vybírá z číselníku),
Rodné jméno, Rodné číslo, Datum narození a Pohlaví. V pravé horní
části okna lze doplnit fotografii dotyčné osoby kliknutím na ikonu
složky s šipkou. Zobrazí se dialogové okno pro nalezení obrázku.
Obr. 2 - Vložení nové kontaktní osoby
Pole Hromadný záznam slouží k rozdělení osob do dvou kategorií. Lze
tak osoby rozdělit na ty důležitější, nebo ty, kde lze již od
začátku kontaktu považovat za méně důležité. Kontaktní osoba bude
uložena do databáze, ale její zobrazení v tabulce lze potlačit
příslušným filtrem. Tabulka osob pak nebude zahlcena záznamy těch
osob, které nejsou důležitými kontakty.
K úspěšnému uložení nové kontaktní osoby firmy je stisknutí tlačítka
Použít nebo OK. Zaznamenané údaje se uloží do databáze a ve spodní
části dialogového okna se zobrazí další záložky, které se váží k
dané kontaktní osobě.
Související data
Do zobrazených souvisejících dat lze zadávat velké množství
informací různého typu. Některé související data jsou
zpřístupněné až s konkrétními moduly CRMPLUS.
Kontakty – kontaktní údaje vztahující se k dané
kontaktní osobě firmy.
Adresy – adresy vztahující se k dané kontaktní osobě firmy.
Firmy – kontaktní osoba
může zastávat různé pozice v různých
firmách. Například v jedné firmě může zastávat pozici jednatele a ve
druhé firmě jako komunikační osoba mezi firmami. Pokud se přidává
kontaktní osoba firmy v rámci záložky dialogového okna Firmy, je
tato kontaktní osoba automaticky přiřazena k dané firmě. Pokud se přidává
firma v rámci záložek dialogového okna Kontaktní osoba firmy,
klikne se na tlačítko Vložit..., přičemž bude zobrazeno
dialogové okno pro výběr firmy, ke které se daná osoba přiřadí. Mimo
parametr Firma, což je jediný povinný parametr dialogového okna, lze ke
kontaktní osobě vyplnit údaje jako jsou Funkce, Správce, Důležitost,
Působení do a od určitého data ve firmě. Všechna pole se zadávají
výběrem hodnoty z číselníku kliknutím na tlačítko . Pole pro datum se zadá
kliknutím na tlačítko . Kliknutím na tlačítko OK se přiřadí daná osoba k
dané firmě.
Hromadné e-maily (dostupné jako modul) – seznam všech e-mailů,
které byly odeslány dané kontaktní osobě, viz
Hromadné e-maily.
Střediska – do středisek lze přiřadit zaměstnance a tato
střediska pak přiřadit k jednotlivým objektům. Po správném nastavení
CRMPLUS lze dosáhnout toho, že bude mít uživatel možnost vidět a editovat
pouze ty záznamy, které obsahují středisko, jehož je sám účastníkem. Tato
funkcionalita je velmi výhodná pro případ rozdělení obchodních aktivit
nad jednou databází. V té situaci není žádoucí, aby například jednotliví
obchodníci společnosti měli přehled o obchodních aktivitách ostatních.
Více se o střediscích píše v samostatné sekci
Střediska.
Úkoly – seznam všech Úkolů a událostí, kde daná kontaktní
osoba vystupuje jako objekt úkolu. Další informace o úkolech jsou uvedeny v samostatné
sekci Úkoly a události.
Skupiny objektů – Pokud uživatel chce
vložit objekt do skupiny přímo z dialogového okna objektu, může využít
tuto záložku (dříve bylo nutné okno zavřít a do skupiny vložit objekt
pomocí kontextového menu nad seznamem kontaktních osob). Zároveň má
přehled, kterých skupin je daný objekt účastníkem.
Příležitosti – shromažďují informace o obchodních
příležitostech vztahujících se k dané kontatní osobě. Informace o povaze
příležitosti lze zahrnout do několika polí, z nichž nejdůležitější jsou
pole Firma, Kontaktní osoba, Datum zahájení, Datum předpokládaného
ukončení, Vlastník příležitosti, Typ příležitosti atd. Typickou
příležitostí je například poptávka firmy na určitý obchodní artikl, v
předpokládaném množství, k určitému datu a za přesně definovanou cenu.
Tlačítky Otevřít..., Vložit... či Smazat lze s jednotlivými
příležitostmi pracovat. Příležitosti, jejich založení a popis jednotlivých
polí jsou dále uvedeny jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
Viz Příležitosti
Obchodní případy – jedná se o seznam realizovaných obchodních
případů vztahujících se k dané firmě či kontaktní osobě. Obchodní případ
lze založit buď samostatně nebo z předem definované obchodní příležitosti.
Informace o obchodním případu lze zahrnout do několika polí, z nichž
nejdůležitější jsou pole Typ případu, Správce případu, Firma, Kontaktní
osoba atd. Typickým obchodním případem je například prodej obchodního
artiklu, kde lze sledovat rozpracovanost případu, lze k němu přidělit
určité další kontaktní osoby, soubory (dodací list, faktura), zapisovat
poznámky ve formě záznamu atd.. Tlačítky Otevřít..., Vložit... či
Smazat lze s jednotlivými obchodními případy pracovat. Obchodní
případy, jejich založení a popis jednotlivých polí budou dále uvedeny jako
samostatná kapitola při popisu menu CRM systému. Viz
Obchodní případy
Soubory - slouží k ukládání jakýchkoliv souborů vztahujících
se k dané kontaktní osobě. Mohou být různého typu, velikosti atd.
Typickými soubory vztahující se ke kontaktním osobám jsou například
kopie živnostenského listu, výučních, maturitních či vysokoškolských
diplomů atd. Tlačítky Vložit existujícíOtevřít..., Vložit...
či Vyjmout lze s jednotlivými soubory pracovat. Soubory budou
dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM systému.
Viz Soubory Tip: Najděte své soubory na PC pomocí
Průzkumníka Windows nebo Total Commanderu a přetáhněte je myší
Drag&Drop do záložky Soubory
Záznamy - slouží k
ukládání informací vztahujících se k dané osobě. Mohou být různého typu,
významu a vztahovat se k určitému datu. Tlačítky Otevřít...,
Vložit... či Vyjmout lze s jednotlivými záznamy firmy pracovat.
Záznamy jsou dále popsány jako samostatná kapitola při popisu menu CRM
systému. Viz Záznamy
A další: E-maily, Produkty, Licence, Cenové nabídky, Bankovní
účty, Dokumenty, Propojené osoby, Semináře, Souhlasy GDPR, Akce GDPR,
Zdroje, Finanční toky, Skladové pohyby, Projekty, Požadavky, Kampaně a
kontakty, Předplacenky, Pracovní výkazy, Licenční servery, Objednávky,
Cenové skupiny - zařazení, Moduly, Vydané faktury, Vydané zálohové
faktury