Rozesílání připomínek k objektům – konfigurace připomínek

Pro vybrané objekty v rámci CRMPLUS je dostupná v jejich editoru položka Připomínka, která slouží k upozornění na daný objekt. Položka je dostupná pro objekty:


Pro správné používání funkčnosti je třeba nejprve vložit datum připomenutí k požadovanému objektu a poté nastavit odesílání připomínek. Odesílání je řešeno spouštěním z příkazového řádku, případně pomocí vygenerovaného dávkového souboru.

Nastavení připomínek nalezneme v Administrace → Číselníky → Příkazový řádek → Připomínky.

Po otevření okna se nám objeví editor zobrazen níže.

Obr. 1 - Konfigurace rozeslání připomínek

Jako první, úplně nahoře, je zde tlačítko Načíst existující konfiguraci. To lze použít v případě, že se již konfigurace prováděla, je někde uložená a je zapotřebí provést její úpravu.

Dále se v sekci e-mail vyplňuje hlavička mailu. Údaj Odesílatel – adresa slouží k zadání e-mailové adresy odesílatele, která bude zobrazena v doručené poště (podporované adresy závisí na použitém smtp serveru, v případě smtp.google.com se nepovolují nedefinované aliasy). Položka Předmět by měla klasicky obsahovat předmět sdělení, Odesílatel – jméno zase formální pojmenování, vložené před e-mailovou adresu odesílatele. Uvozující text e-mailu bude vložen jako text před samotnou tabulku s připomínkami.

Dále následuje checkbox (zaškrtávací pole), kde se vyberou objekty, pro které se chce připomínky odeslat. Zahrnutí objektu se provede zatrhnutím checkboxu vedle jeho jména. Kliknutím na objekt se vedle zobrazí seznam všech dostupných položek, které mohou být v mailu vypsány. Výběr se provádí obdobně, zatržením checkboxu položky. Jejich pořadí v mailu lze ovlivnit zde v konfiguraci. Slouží k tomu metoda Drag&Drop, díky které se přetáhnou jednotlivé položky myší na požadovanou pozici v seznamu.

Obr. 2 - Vybírání objektů pomocí checkboxů

Po nastavení požadovaných objektů a jejich výstupů je potřeba specifikovat rozmezí, kdy se má na připomínku reagovat. K tomu slouží položky Dny předem a Dny po, které určují rozmezí, kdy se má od nastaveného data připomínky na objektu oznámení zasílat.

Combobox (rozbalovací seznam) jménem Zasílat má k nastavení 2 možnosti:

  • Všem správcům – rozeslání proběhne pro všechny správce objektů, kteří nastavili připomínku.
  • Pouze mě jako správci – odeslání připomínek je prováděno přes command line a vždy vázáno na konkrétního uživatele. Uživatel proces spouští pod svým unikátním kódem do systému. Tudíž pokud má tento uživatel ve správě nějaké objekty a spustí odesílání, připomínky budou doručeny pouze jemu.

Checkbox Zasílat zástupce využívá toho, že v CRMPLUS lze generovat odkazy na jednotlivé objekty systému. Zatrhnutím této možnosti jsou k připomínce připojeny odkazy na objekty. Jedním kliknutím na odkaz se lze dostat k danému objektu bez složitého dohledávání.

Položka Další příjemci slouží k definování osob pro příjem, které nejsou správci objektů a měli by upozornění obdržet.

Úplně dole se nachází checkbox Vytvořit dávkový soubor. Toto pole způsobí, že při výsledném zpracování vytvoří dávkový soubor s již správnou syntaxí spuštění pro příkazový řádek. Navíc k tomu jej umí i provést, takže je to nejpohodlnější cesta ke spouštění operace.

Jako poslední, po dokončení nastavení, je nutné stisknout Vytvořit soubor a uložit konfiguraci, případně i dávkový .bat soubor.

Obr. 3 - Příklad vytvořeného e-mailu s připomínkami